Naše preventivní “vychytávky”
Zdravé třídní klima znamená především to, že se každé dítě cítí ve třídě příjemně a není mu ubližováno (nemyšleno pouze fyzicky). Jediným řešením je prevence a ta je pro nás velice důležitá. Programy vždy vybíráme a zařazujeme podle aktuální potřeby daného kolektivu, abychom co nejefektivněji pomohli k dobrým vztahům ve třídách. Kromě aktivit, o kterých pravidelně informujeme (např. besedy s městskou policií, adaptační pobyt pro 6. roč., dopolední výcvik sebeobrany pro 8. roč., pravidelná setkání s lektory programů dlouhodobé primární prevence, atd.), jsme letos přidali pravidelné třídnické hodiny a dále jsme se zaměřili na zlepšení podmínek o přestávkách. Žáci si mohou v této době zahrát ping pong, stolní fotbálek a v případě příznivého počasí mohou jít na školní dvůr. Dále jsme chodby vybavili novými posezeními, která si děvčata a chlapci velmi rychle oblíbili a tyto „odpočinkové zóny“ bývají jen zřídka neobsazena. Velice nás těší, že se tato opatření u žáků setkala s příznivým ohlasem a s radostí můžeme oznámit, že už máme naplánované další neméně zajímavé „vychytávky“, které nám budou zpříjemňovat čas strávený ve škole a podporovat vzájemné pozitivní vztahy.
Previous